torsdag 29. mai 2008

før i tiden...

.....synes jeg det var ganske ok å være litt syk. det innebar og være hjemme fra skolen, få med seg alle elendige daytime-shows på tv, full servering fra mamma og en fin pause fra hverdagens kjas og mas. i dag derimot, har ikke forløpt seg slik.

jeg kjente sykdommen snike seg innpå meg og forberedte meg godt. disse remediene skulle sørge for en god natt søvn før jobb. det gjorde det ikke. jeg våknet flere ganger med en nese som både rant og var tett, tårer i fleng, knusktørre lepper og det føltes som om noen hadde trykket et raspejern ned halsen min. i 7 tiden ble det ganske klart at jobb i dag ikke var et tema. altså var da heller ikke grilling ved mjøsstranda et tema (dette fordi for meg er det så at hvis man er for syk til å gå på jobb så er man også for syk til andre aktiviteter. det skal sies at jeg sannsynligvis hadde kommet meg gjennom dagen uten å besvime, men i og med at jeg jobber med mat ville det være lite hyggelig for gjestene. altså hadde jeg hvert fall prestert og kommet meg ned til o store innsjø for en aldri så liten grillings, men min moral tilsier at dette ikke er ok).
derfor ble dagen tilbragt her. den madrassen din kommer in handy jeanette! nudler og litago bringebær var det eneste som var enig med halsen min og jeg føler meg litt overdosert på akkurat disse to substansene.
på skjermen hadde jeg dette. anbefales IKKE! i tillegg fikk jeg med meg rachel ray, i gode og onde dager og glamour på en og samme tid. multitasking sicko style! ellers har bjørnar vært på sykebesøk og trøstet maria med kinderegg. dette gav også stor skuffelse da det kan se ut som om de har sluttet med figurer fra shrek. jeg samler nemlig på disse og samlingen er ikke på langt nær komplett. janitor bidro også til en litt lysere dag med sin fortreffelige humor. nå skal jeg ta med meg nesespray og curamed i sengen og håpe på at morgendagen blir en frisk en!

Ingen kommentarer: