fredag 6. juni 2008

peopleperson

har utviklet et ganske stort hat for kunder på kafeen der jeg jobber som absolutt skal betale med 500 eller 1000 lapper. seriøst, kan du ikke betale med mindre eller bruke det jævla kortet ditt??? jeg har 2000 i kassen og verdsetter myntene mine som om de var min store kjærlighet. jeg hater dypt og inderlig og måtte spørre gang på gang: "har du mindre?", "du har ikke tre kroner?". i tillegg bør det nevnes at jeg setter umåtelig stor pris på alle som dukker opp med akkurat nok cash eller som betaler med kort. når dette er sagt må jeg nevne at jeg ikke er noe people person. hvis jeg kan stå på kjøkkenet og bake kake og vaske kjøleskap og slippe noe som helst nærvær med folk som faktisk får kafeen til å overleve er jeg strålende fornøyd. dette er sett bort i fra de to sinnsykt søte gamle damene som kommer inn og skal ha vaffler og setter uanstedig stor pris på at jeg gidder og komme ut å hente pengene i stedet for at de må gå inn å betale som alle andre og de kjekke guttene i bar overkropp som driver og muerer eller maler eller noe utenfor kommr inn å kjøper kaffe (ja, jeg er så shallow). og når vi først er inne på hatmessige greier innen jobben, tror idiotene der ute jeg sitter inne på kjøkkenet å leser blad eller noe crap hvis jeg ikke kommer så snart de har entret the disk area? nei, jeg driver faktisk å lager mat og baker kaker og trakter kaffe til nettopp disse idiotene! noen ganger har jeg så lyst å spørre om de slacker på jobben hver gang de har mulighet siden de automatisk går utifra at jeg gjør det! nei, jeg er stolt av min arbeidsetikk og jobber når jeg jobber. størst av alt hat sånn jobbrelatert: "kunden har alltid rett"!!! "!#"#/)&&¤%#""!!"&/¤

2 kommentarer:

Jeanette sa...

kunden har aldri rett. ALDRI.

Nugget sa...

arrangere pølsekasting? eventuellt kakekasting på kafeen?