mandag 13. april 2009

påske

misunnelsen tar snart overhånd. første som skjer på jobb i dagtidlig er at to unge frøkner kommer inn å kjøper en flaske champagne og setter seg i et stykk solfykt bakgård og drikker den. meanwhile, jeg står inne i mørket med gråten i halsen og ser på. resulterte i særdeles høyt sjokoladeinntak. på fremsiden har jeg i tillegg unødvendig grei utsikt til random gressmatter foran teateret. og der har det slått seg ned både det ene og det hit i altfor lite klær for å nyte solen. plagsomme hippiefolk. jeg snakker typ kellyfamily (for alle husker så klart dem sant?) med turkise haremsbukser, cowboyhatter og hundre kids på slep. driver å slenger rundt på erteposer og frisbeer og gud vet hva annet. teiteste påsken ever. alle tar vårstemningen til nye høyder mens jeg jobber de helligste av helligedager for ulovlig lite tillegg. jesus snur seg i graven (himmelen?). whatevs.

på tur med to søte. selvutløser tar av.
lillebror sitt bidrag til påskepynting. digger det.

blinkskudd på fest. tenker treffsikkerheten og motivet sier sitt om kveldens tilstand.


ja, så etter dagens envyfest på jobb var jeg ekstremt mottagelig for da mamma, av alle, forslo øl og baylies kaffe på terassen i ettermiddag. som mor så datter. eller noe sånt. så nå er jeg akkurat passe bedugget til å sende inn endelig søknad på samordna opptak. pow.

7 kommentarer:

Arma sa...

Ertepose er det eneste jeg klarer å ta imot. Ball? BRENN!

ingunn sa...

jeg elsker deg

Martine Elise sa...

Aldri fett å se andre har det fett når man er på jobb..

Hehe, iknow, tror kanskje jeg er døv før den tid også :p

Jeanette sa...

Nå skal du høre.. Jeg sliter som bare f med å finne meg jobb (det er tydeligvis ingen som TRENGER. Finanskrise irl.), og jeg MÅ ha jobb. Shoppingabstinensene tar av, I'm telling you! Så sommermessig så aner jeg virkelig ikke hvor jeg befinner meg. I kassen på Rema 1000, bak bossbilen kl 05.30, gatefeier i Rio, who knows?! Men du skal være den første som får vite når jeg kommer hjem! Men, du vet, du kan jo alltids komme hit!

Godt å høre at du har funnet ut hvor alkoholtørsten din kommer fra;) Neida, Jannicke.

magnill sa...

Herlig påskepynt! :D
Har vært en småkjip påske herover også, så vi er hvertfall to! :)

Anonym sa...

hahha, du er sø skøøønn =)

Tuppene sa...

Hehehe.. Så utrolig koselig mammaen din er da. Er så fælt å jobbe når det ser ut som at alle andre er ute å koser seg.. Jeg skal jobbe på den mørke kinoen i hele sommer, og jeg ser IKKE frem til det akkurat..