torsdag 2. april 2009

hjelp meg

å gode gud. jeg trenger hjelp. til høsten skal jeg altså...studere. jada. helt sant, for real this time. nå gjelder det so to speak. da jeg knotet meg gjennom registrering på samordnaopptak i sted fikk jeg litt lettere panikk. denne gang er det ikke "hva" aspektet som skaper frustrasjon og angst for nå er jeg fast bestemt på å bli sykepleier. siden jeg tåler ca 3% av norges befolkning og finner stort sett alle fremmede litt plagsom er jo det perfekt for meg. neida, jeg er warm and caring og får høre fra alle hold at jeg er born to be nurse lism. ok, det var kanskje litt ovedrevet, men helt sant at folk (og med det menes de fire jeg kjenner pluss the fam) lett ser for seg meg som sykepleier. og jeg er enig, jeg tror det blir bra. og som vinglepetter numero uno når det gjelder utdanning føles det hinsides godt å endelig ha tatt en avgjørelse. problemet! "HVOR" aspektet. tro det eller ei, jeg har ikke så gode karakterer at jeg kommer inn hvor som helst. bergen (min hjemby og current place of living) er høyt ønsket, men det er snittet også. høyt altså. så...hvor i norge er det fett å bo? sykepleiestudiet har de stort sett overalt. hvilke ti steder skal få æren av å havne på søknaden min? jeg er lost. herre, fremtiden min. jeg blir stresset.

den som kunne være 18 år og bekymringsløs igjen!!


nei. når jeg ser på dette bilde og resten av de tilhørende i mappen er jeg greit fornøyd med at jeg er passert 20 og vel så det. LITT voksen har man da blitt (selv om det ikke synes sånn rent utseendemessig). og når jeg tenker meg om så bekymret jeg meg for mye unødvendig crap som attenåring også. ah, adulthood here i come! tar av med engelsk språkbruk i dette innlegget forresten.

9 kommentarer:

ingunn sa...

nurse ja. Hva skal jeg si? Flytt til Oslo! Vi kan leie sammen. Uten tvil. Sofa, mat og klaging. Høres det ikke ut som en plan?

Anonym sa...

legg hvertfall trondheim inn i listen din, selv om det vel er hoeyt snitt der ogsaa. fin by!
dette blir bra, maria.

Anonym sa...

STORD!!

Anonym sa...

enig, studering er noe crapp!! noen er jo i førde heheh :)

Jeanette sa...

Porsgrunn, da er du aldri mer enn et kvarter unna brownies og kvalitetskos på sofaen!

Arma sa...

jeg liker krsand veldig godt!

Hanne sa...

Spennende da:) Jeg ville nok anbefalt Oslo, men det spørs jo hvor stort sted man vil bo på!

Cam sa...

Haha sant så sant, var nok å beskymre seg for da man var 18 å! Jeg skal til Trondheim.. tror jeg.. eller? Oslo? Nei jeg klarer ikke bestemme meg jeg heller

magnill sa...

Kjenner meg igjen! Vet jo aldri hva jeg vil, begynner og slutter som en annen tulling. Fint du har funnet ut hva du vil da:D