tirsdag 28. oktober 2008

talent

jeg tror jeg omsider har funnet noe jeg er sånn ok flink til. jeg synes jeg har et talent for å spare penger på mat. dette er så klart et talent jeg har utviklet fordi jeg er et antitalent når det gjelder penger til bruk på klær, sko og fylla. men hvert fall, i dag har jeg handlet på butikken og det er første gang på to uker. dette er selvsagt eksludert uvisst antall øl/cola/chips handlinger som har funnet sted i denne tidsperioden. jeg har ca fire ting i kjøleskapet og skulle det bli litt for trist tar jeg turen til mamma eller mormor på en bedre middag (og så klart fortreffelig selskap). der er det også mulgheter for å "handle" litt. i tillegg jobber jeg på kafè og får rimelig tilfredsstillende rabatter der. i dag planlagte jeg systematisk før handlerunde på rema ( en handlerunde som for øvrig tok 20 minutter etttersom rema ikke var enig med planleggingen min) og brukte 150 kroner. for dette (pluss diverse småting som allerede eksisterer i frys og skap hjemme) har jeg middag og frokost for minst en uke. jeg synes det er ganske bra. jeg kunne jo hatt akk så mye mer, men fylla på lørdag står høyt i prioriteringskursen. dessuten har jeg en strømregning jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal få betalt uten hjelp fra de høyere makter (....altså mamma eller pappa. evt lillebror med randomely bra spareevne). pluss at jeg må hente noen faens p-piller i morgen. jeg må bli enda flinkere. noen som har noen luddige sparetips? kunne vi vel alle trenge i disse nedganstider! luddig er muligens et bergensord forresten, i'm not sure.

10 kommentarer:

Anonym sa...

det talantet mangler jeg

Jeanette sa...

Handlet for 93 kr igår, nå har vi middag, lunsj og frokost til 15., så vil påstå jeg har litt av det samme talentet. Nå skal det sies at vi sikkert har litt mer i skuffer og skap enn deg, but still!

Camilla Didriksen sa...

Luddig ER et bergenser ord :D Hahaha.

Ela sa...

ikke spør meg. jeg handler mat for 600 i uken. men jeg drikker bare 1 gang i måneden:)
her om dagen var jeg på byn, men kom hjem igjen med alle pengene og kom på vors uten drikke. smart, smart. sveiseblind var jeg likevel. jeg sier ikek at jeg er overstadig sjarmerende, MEN at dette kanskje er utveien likevel. Få spandert på deg! vi vet alle at maren greide seg 2 uker på sunny beach for mindre penger enn en gniten pensjonist bruker på gammelost. og vi vet alle at maren er sjarmerende.

Nugget sa...

ja, jeg har visst enda mye å lære gitt. sjarmskole here I come!

Karoline sa...

talent er talent..haha<3

Marianne ! sa...

haha, aner ikke. Kjøp nudler.

Arma sa...

AMAZING.
Du kan delta i vm i spare-penger-på-mat. Eller noe.

Anonym sa...

jeg sjarmerende? var det ironi eller ikke? hehe..:) uansett var det en bra ferie det året ja! billig og greit! haha
jeg er ikke flink til å handle. for er så mye godt jeg har lyst på! sånn som druer! og det er jo dyyyrt! æsj æsj!
men hva handler du når du handler? det lurer jeg på. hehe
hvor skal du i helgen frøken dings?
kleeem
ps bra du har funnet talentet ditt;)
synes du har talent på å handle kule klær! selv om du bruker mye penger der da! så har du utrolig mye stilige klær! jeg er misunnelig!!!

Ela sa...

stilige klær ja! si hvis du har for mye... jeg tar imot med vidåpne armer:) her går det stort sett i joggesko og boblejakke. blir farget av arbeidsmiljøet merker jeg.

neip: ikke ironi:) du gikk foran som et godt eksempel på hvordan spare penger på alkohol.
druer er godt. men hvis du lever på nudler og first-price-fiskegrateng så spiser du jo ikke variert nok. og da blir du trøtt sur giddalaus og grinete. JEG blir hvertfall:) jeg spiser godt med god samvittighet. rett og slett:) men så har jeg heller ingen mormor rett nedi streeten som kan ta seg av meg når det blir for lite mat;P

jeg savner jentene mine<3
gleder meg til jul