torsdag 18. desember 2008

uspesifisert

oki, så reiser vi til gambia. turen er kjøpt og betalt uten avbestillingsforsikring og jeg er, om jeg skal være helt ærlig (modifisert sannhet) temmelig livskremt. det er uspesifisert. jeg ser så klart for meg en slags hytte av slevende leire ute dusj og toalett uten strand i milsomkrets.men det driter jeg i. jeg er bare så skamlei alt som heter kunder og kundebehandling at jeg kunne dratt på ferie til helvete om det var mulig. så lenge det er ferie og jeg slipper og smile til krampen tar meg mens jeg lirer av meg høflighetsfraser og lurer på hva som feiler vedkommende.

dagens:
kunde: chile, hva er det?
maria: nei, det er en chilitrøffel.
kunde: ta to av den.
maria: ok.
kunde:NEINEINEI. ikke DEN. DEN!
maria: det er chilitrøffelen.
kunde: ja, men jeg skal jo ikke ha den. jeg skal ha DEN! (etterfulgt av febrilsk bankepeking på glassdisken)
maria: hvilken da? den foran?
kunde: nei, den! DEN der. herregud.
maria: den foran der igjen da?
kunde: ja, den ja.
maria: baileystrøffel altså?
kunde: nei, CHILI!
maria:#"¤%)/)(/=/&&%"@¤¤%¤%%#&//@

jeg klarer ikke få frem for heselig dette menneske var og hvor vondt det stakk meg dypt inn i sjelen at jeg ikke bare kunne skrike og hyle av full hals. med store bokstaver. ergo, uspesifisert eller ei, ferie er lik frelse.



i verste fall camper vi på stranden. jeg tror jeg må vaksineres.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg kommer selv fra Gambia...lager tepper osv. Du kan bo hos meg, jeg har leirhytte og tepper. Om dere er 2, blir det bare en bonus for meg!

ps. jeg har aids!

Anonym sa...

gambia, hvor er det?

Ela sa...

sweet kommentar fra en anonym her nugg!
hvem vil vel ikke få aids på et hjemmelaget teppe i gambia?

uspesifisert?
da har vel din mamma allerede avlyst julen og gått til innkjøp av lenker og hengelås?
jeg innrømmer dere er ganske dristige.
blir sikkert kult likevel. tøft gjort.

Jeanette sa...

Men dere kan komme til DET luksushotellet da! Når reiser dere? Æsj, for en drittkunde. Kan ikke akkurat si jeg savner den delen av serviceyrket:P

Anonym sa...

Hahaha, vaksiner deg du! Uspesifisert er ikke helt trygt, men herregud.. som du sier: ferie er ferie.

Nugget sa...

ela: den kommentaren er lite anonym, jeg vet AKKURAT hvem som har skrevet den ;) og ja, jeg har ikke akkurat sagt det til mamma, hehe.
jeanette: jeg drar 12.januar. blir bare en uke, men gleder meg sykt.
mariastenersen: det er i afrika:)

Kristine sa...

omg for en kunde!! føler din frustrasjon :o

Hilde sa...

Når reiser du!? :D

hanna sa...

gled deg til å dra til gambia! :D

Ella sa...

Ååå! Idiotiske kunder, jeg hater de!!! Men så gøy å reise på ferie, det vil jeg og!!!!

Tuppene sa...

Er så lei av sånne kunder selv. De kan ødelegge en hel dag.. Kan ikke folk begynne å oppføre seg som...ja..folk?:P

Hanne sa...

Herlige bilder, deilig med sol og varme! Er sikker på at Gambia er kjempefint:)

Mira sa...

Så gøy det kommer til å bli :D

Anonym sa...

gabia?faktisk:) ferie i helvet ja heheh