søndag 16. november 2008

flytte?

når man ser på bilde under er kanskje tittelen ganske self-explanetory. det er jo et visst faktum at det regner...litt... i bergen. jeg er født å oppvokst her og har, tro det eller ei, egentlig aldri tenkt over at det liksom skulle regne så fryktelig mye her. det var alltid noe som ble spøkt med av div andre folk fra div andre steder, men jeg kunne da aldri tenke meg at det regnet så mye mindre eller var så ufattelig fint vær alle andre steder i landet. og så flyttet jeg til innlandet (god knows why). der var det kaldt, det var is, det var glatt som faen og jeg hadde blåmerker på steder jeg ikke vil nevne. men det var opplett! bortsett fra når det snødde i uforståelige mengder da så klart. men hallo, snø slår regn any day. men kallet etter hjembyen var for sterkt og jeg endte tilbake i bergen by. og nå, først nå, går det opp for meg at det regner litt mer en bare litt.

utsikt fra busstopp random dag. picture it: ca 12 klissvåte mennesker, kunne liksågodt dusjet, most inn i et lite busskur sammen med tolv vrengte paraplyer som man ikke vet om man skal kaste eller forsøke å gjøre nytte av når man går av bussen. da kan du tro det er god stemning. spesielt for folk som meg som aldri kommer til å eie værkorrekte klær i hele mitt liv. joda, jeg har semivanntette jakker og paraply, men det hjelper ikke når himmelen åpner seg og dynker meg med acid rain. skoene med høye heler som jeg så fint mener funker i regnvær fordi da er jeg jo over bakken...holder heller ikke helt mål. ergo, jeg blir muligens nødt å flytte.
men når dette er sagt, selv om jeg nå er bevisst på at det regner....ganske mye....i bergen synes jeg fortsatt det er ekstremt plagsomt at folk fra andre steder ikke kommer på noe annet å snakke om når de treffer en bergenser. brann, regn, stor i kjeften. yeah, we get it, HAHA. jeg husker det irriterte meg grenseløst at hansa sin sommerøl viste et værkart der det var sol alle andre steder enn bergen. personlig synes jeg det hadde vært mye morsommere om det viste regn alle andre steder enn bergen. men ja, flytting er ikke lenger uvurderlig. forslag? krav: bra uteliv og sykepleiestudie.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ELSKER bergen jeg!<3

Ela sa...

bergen er best. men du vet hvor høyt du setter bergen når du kommer hjem på ferie:)
Molde: sykepleierstudie & utested & pein. ergo kan det neppe bli bedre. i tillegg er det tusen steder å jogge; oppover, nedover eller bortover, sett eller usett, sjenerende eller usjenerende

Camilla Didriksen sa...

Bergen by é nydeli! Haha :)

Anonym sa...

Nugget du må bli i bergen! du kan få regntøy til bursdagen! hhe:p da er du godt rustet! og støvler. hehe
haugesund? kanskje det er et bra sted? er ikke så langt fra bergen!Meeen BERGEN er best!:D Sykepleierstudiet finner du overalt! så det må være et par bra steder du kan søke! hvis du flytter tror jeg at du kommer til å savner bergen maaasse masse!

Nugget sa...

hehe, bergen ER nydelig og jeg elsker byen, mente for all del ikke å være såååå negativ! og jeg vet jo at jeg savnet det sykt i fjor, åp tross av bedre vær ;)

Anonym sa...

ja, fy faen så det regner der, booring:(

Jeanette sa...

Hallo?! Trodde det var bestemt! Skien eller porsgrunn = sikkert bra uteliv, sikkert sykepleie og BOMBEsikkert Jeanette:D (og Torbjørn, men det er ikke så viktig...)