onsdag 26. november 2008

råd

noen småting jeg har "lært" i det aller siste (type det siste døgnet):

- hvis du har planer om å være så flink at du skal vaske badet, som jeg skulle i dag, ta på deg klær du ikke liker/bryr deg om. jeg derimot kjørte på med vasking med en gang jeg kom hjem iført YNDLINGSbuksen min. jeg sølte SELVFØLGELIG klorin på relativt store deler av den. er lilla og rosa batikk mønster stilig? jeg måtte seriøst slite for å holde tårene tilbake og prise meg lykkelig for at jeg gav etter for presset å kjøpte en ny bukse tidligere i dag.

- la oss si du har fryktelig lyst på en skinnkjole. la oss si du har vært i flere butikker, men de har ikke hatt størrelsen din noen steder. du finner en som antageligvis er fire nummer for liten, men du tenker at det kaaaan jo hende den er stor i størrelsen. NEI. det er fare for å sitte fast. og ikke begynn å svett da sitter du MER fast. ja, type panisk og FLAU opplevelse. på gråten der også gitt.

- når det for en gang skyld har snødd i bergen (og snøen faktisk har lagt seg på bakken) så begynner det jo selvsagt å regne etter ikke så altfor lenge. dette resulterer i type klink is. på dette tidspunkt er det særdeles viktig å sette av rikelig med tid til å gå til bussen da løpe rett og slett ikke lar seg gjøre. jeg prøvde, det gikk dårlig.

- og en egentlig ganske ubetydelig en for dette kommer jeg aldri til å lære meg selv en gang, men når jeg først er i gang med lærdom og slikt. når du har spist en gigantisk porsjon middag og sjokoladekake med is til dessert, da er du METT. du trenger på ingen måte og ta en minst like stor porsjon til med dessert. jeg lurer på om jeg noensinne kommer til å bli sulten igjen. takk for kake maren min.

- når den tid kommer planlegg graviditeten din slik at kidden ikke blir født midt i julebordsesongen. skjer med alle skal på julebord når jeg vil feire bursdagen min! som forresten er i morgen (vel, 35 min til egentlig). hint hint.

JA, jeg er klar over at dette stort sett er allmennkunskap. vi kan ikke alle være wonderkids.

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Hehe, så søt du er Mariaen min! Tror det er ganske få som er wonderkids - de bare er veldig flinke til å late som.

Sjekk bloggen min rundt 00:20;)

Anonym sa...

Uflaks!
Gratulerer med dagen=)

Krii sa...

ja, enig med jeanette! Mange later som..

Gratiss:)

Margrete sa...

grattis :D

Anonym sa...

Gratulerer med dagen! Var kos å være med deg i går! var godt m is og kake til dessert:D hehe
selv om vi var mette! gleder meg til lørdag!:D jiiippii! håper du har spist mye godt i dag!:D

Arma sa...

HAH, jeg rakk det. Det er femtién minutter til det hele er over. GRAT UL E R E R R E R ER ER ER EERR R R R ER E RR med dagen

Anonym sa...

MASSE gratulerer med dagen som var..<3

Nugget sa...

tuuusen takk <3